T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
SOSYO-EKONOMİK DURUM:İlçemizin ekonomik olarak geçim kaynağı tarım ve hayvancılığa dayalı olduğundan dolayı hizmet sektörü gelişmemiştir. Bu durumdan dolayı sosyal faaliyet alanlarında yetersizdir. İlçede Basımevi, kitapevi sinema, toplantı salonu vb. Yerler bulunmadığından sosyal ve kültürel faaliyetler yapılamamaktadır. Sadece İl ve İlçe içi sportif faaliyetlerde bulunulmaktadır. İlçemizde sıcak su kaplıca tesisi bulunmasına karşın bakımsızlıktan ve yetersiz maddi kaynaktan dolayı konaklama yerleri kapatılmış sadece sıcak su havuzu faaldir. Konaklama alanları faal iken yurt içi ve yurt dışı turistlerin uğrak yerlerinden bir yerken, hem ekonomik faaliyetlere hem sosyal faaliyetlere imkân sağlamakta idi. Tesislerin bakımsız ve yıpranmış olması konaklama kısmının kapatılmasına dolayısı ile ekonomik ve sosyal alanlarda kaplıcadan yararlanma imkânın kalkmasına neden olmuştur. İlçede bulunan tarihi Sebasto Polis Antik kentinin şuan için tarihi, kültürel. Ekonomik ve sosyal alanlarda sınırlı bir etkisi vardır. Kamulaştırma sorunu yüzünden antik kentin tamamen gün yüzüne çıkarılamaması sebebiyle bu sınırlı etki aşılamamıştır. Arkeolojik araştırmalar sonucu Sebasta Polis Antik kentin, Efes Antik kenti kadar büyük olduğu tespit edilmiştir. Ancak halen tamamen gün yüzüne çıkarılamadığından ne sosyal ne ekonomik nede kültürel alanda istenilen düzeyde katkı sağlayamamıştır. Sebastapolis antik kentinden kalma tapınak, hamam ve şehir surları bulunmaktadır. Yapılan kazılar sonucu çıkarılan parçalar ve antik eserler Sebastapolis Açık Hava Müzesi’nde sergilenmektedir. Sebastapolis kazılarının sürekli olarak yapılması gereklidir. İlçede konut alanları yetersizdir. Altyapı hizmetleri gelişmemiştir. Toprak verimliliğinin düşük olması ilçede ekonomik hayatı olumsuz yönde etkilemektedir. İlçede sanayi ve hizmetler sektörü gelişmediği için istihdam olanakları yetersizdir ve bu durum ilçe dışına göç ile sonuçlanmaktadır. Ayrıca ekonomik durumun zayıf olması sebebiyle Sulusaray Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına yardıma başvuran vatandaşların dosya sayısı iki bin olmuştur.Sulusaray merkez ve köylerin toplam nüfusu 7.835 olduğuna göre Sulusaray Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfının yardımlarından yararlanıcı sayısının toplam nüfusta önemli bir paya sahip olduğu görülmektedir buda Sulusaray’ın sosyo- ekonomik olarak çok gelişemediğini geride kaldığını göstermektedir. TR83 Bölgesi İlçeleri Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Analizi (SEGE) 2014 Sulusaray ilçesinin 50 ilçe arasından en sonuncu olduğu yani 50. Olduğu görülmektedir. Dolayısı ile Sulusaray’ın sosyo-ekonomik olarak ne kadar geri kaldığını göstermektedir.
Tokat merkeze 69 km olan Sulusaray ilçesi gelişmişlik raporumuzda bahsettiğimiz sebep ve nedenlerden ötürü sosyo ekonomik olarak çok geride kalmış bir ilçedir. Hâlbuki Yatırımlarla kaplıcamıza yapılacak modern bir tesisle kaplıcamızı sağlık ve eğlence turizmine kazandırmış olacağız böylelikle hem kaplıcamızın hem ilçemizin çehresi değişecektir. Yine hakeza Sebasta Polis Antik kentimize yapılacak sondaj ve kazı çalışmalarıyla gün yüzüne çıkarılmasıyla tarih, kültür turizmine açılan ilçemizin sosyo ekonomik olarak çok üst düzeylere çıkabilecekken maalesef TR83 Bölgesi İlçeleri Sosyo-ekonomik Gelişmişlik Analizinde en son sırayı almaktadır. İmkânlar içinde imkânsızlığı yaşamaktadır.İlçemiz bu sebepler ve buna bağlı ikincil sebeplerden dolayı % 17.50 ile en fazla göç veren ilçeler arasında yer almaktadır. İlçemiz tarihi ve özel konumu sebebiyle her açıdan gelişmeye açıkken, yatırımların gelmemesi sebebiyle gelişmişlik düzeyi açısından geride kalmasına neden olmuştur. Yatırım eksikliğini 1998 yılında başlayan Alpu Barajı şu ana kadar yıllar içinde ancak %70 fiziki gerçekleşmesinden yatırımların ne kadar az ve yavaş gerçekleştiği anlaşılmaktadır. Sulusaray’ın bu bahsettiğimiz yatırım alanlarında antik kent kazılarının tamamlanması, sıcak su kaplıca modern tesislerin kurulması, sağlık ve eğlence turizmine yapacağı büyük katkı ile birlikte sosyo-ekonomik düzeyinde gözle görülür bir şekilde artış olacağı gözlenecektir. Yatırımlara elverişli olan ilçemiz özel sektör ve kamudan alacağı yatırımlarla geri dönüşüm olarak hem ilçemize hem yatırım yapan kuruluşa büyük ölçüde fayda ve imkân sağlayacaktır.
2015 yılı sonu itibariyle Merkez 5131, Köylerin toplam nüfusu 3311, toplam nüfus 8442 olduğu TÜİK tarafından açıklanmıştır. İlçemiz Merkez ve Köylerin nüfus dağılımı aşağıda belirtilmiştir.
Sıra No Yerleşim Yeri Nüfusu 1 Sulusaray Merkez 5131 2 MalumSeyit Tekke 950 3 Alanyurt Köyü 342 4 Arpacıkaraçay Köyü 85 5 Alpudere Köyü 294 6 Balıkhisar Köyü 142 7 Ballıkaya Köyü 239 8 Beyazıt Köyü 274 9 Buğdaylı Köyü 123 10 Çime Köyü 174 11 Ilıcak Köyü 65 12 Selimiye Köyü 43 13 Tekkeyeni Köyü 105 14 Uylubağı Köyü 70 15 Belpınar köyüBağlandığı Tarih:26.04.2006/8052İçişleri Bakanlığı Kararnamesi ile 177 16 Sarıyaprak KöyüBağlandığı tarih: 05.02.2008 tarih ve 2008/9803 nolu İçişleri Bakanlığı-İller İdaresi Genel Müdürlüğünün Kararnamesi ile 228 İlçe Genel Nüfusu: 8442